Asiakaskokemuksen ja myynnin kehittäminen

Autamme asiakkaita parantamaan asiakaskokemusta sekä kehittämään palvelua ja myyntiä.

Kehitysprosesseissa on ollut esimerkiksi seuraavia tavoitteita:

  • Asiakaspalvelun ja myynnillisyyden kehittäminen ”autamme asiakasta ostamaan” – hengen mukaisesti myymäläverkostossa
  • Myyntimallin suunnittelu ja valmennus ja myyjän toimintamallin muutoksen tukeminen
  • Asiakaskohtaamisen kehittäminen asiakaskohderyhmien ja asiakaspersoonien mukaisesti
  • Asiantuntijakonsulttien myyntikyvyn parantaminen
  • Huollon asiakaskokemuksen kehittäminen asiakasymmärrystä parantamalla ja toimintamallia muuttamalla
  • Sisäisen asiakaspalvelun kehittäminen.
  • Palautekulttuurin kehittäminen myymälöissä
  • Ratkaisumyynnin prosessien kehittäminen yhdessä myyntihenkilöstön kanssa

Keskeisiä kehitysteemoja joita olemme prosesseissa käsitelleet ovat esim.

  • Kuuntelu ja asiakastarpeen tunnistaminen
  • Aktiivisuus ja ehdottaminen
  • Systemaattisuus ja myyntityön rutiinit
  • Asenne ratkaisee
  • Tunnetilojen vaikutus palvelutilanteessa
  • Erottuminen kilpailijoista ja kilpailuetu
  • NOVA myyntimalli käytännössä
  • Haasteelliset asiakkaat
  • Monikanavaisuus

Myynnin tai palvelun muutosmatka voi koostua seuraavista vaiheista

  • Yhteissuunnittelu
  • Kick off työpaja
  • Pienryhmätuki
  • Muutoksen välipysäkit
  • Tulostyöpaja