Asiakaspelillä asiakasymmärrys uudelle tasolle

Asiakaspeli on tarkoitettu koko henkilöstölle asiakasymmäryksen sekä myynnin ja palvelun kehittämiseen. Asiakaspeliä voivat tietenkin peleta myös asiakkaat, jolloin sitä voidaan käyttää yhteiskehityksen työkaluna, valottaa Muutostaidon Sami Sarén. Muihin Muutostaidon peleihin verratuna asiakaspeli uppoaa syvemmälle asiakkaan liiketoimintaan ja sen avulla on mahdollisuus keskusteluttaa strategiaan, kilpailuun, asiakkuuksiin ja asiakaspolun ymmärtämiseen liittyviä teemoja.

Asiakaspeli liittyy myös osaltaan Tekesin rahoittamaan ASKO- projektiin, jossa kolmen yrityksen verkosto kehittää asiakaskokemuksen johtamista ja palveluja yhdessä asiakkaan kanssa. Asiakaspeli tulee olemaan yksi keskeinen työkalu projektissa.

Pelillisyys on tulossa nyt voimakkaasti organisaation kehittämiseen ja se sopii tuoreena menetelmänä hyvin asiakasrajapinnan henkilöstön ajattelutapojen muutoksen tukemiseen ja konkreettisesti myynnin vauhdittamiseen.

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Liittyvät artikkelit

Comments are closed.